Dunning-Kruger effekt og skyde skylden på hinanden i League of Legends

Dunning-Kruger effekten er blevet drøftet indgående inden for psykologi, men dens principper kan nemt observeres i League of Legends samfund.

For at opsummere det kort tid, den Dunning-Kruger effekten beskriver en kognitiv bias, som nogen har, når måle deres ekspertise, eller færdighedsniveau inden for enhver form for emne. Nemlig, vil dem, der mangler nødvendige selvbevidsthed og metakognition ikke forstå de perspektiver, erfaring eller teknikker ud over deres egen, som er nødvendig for at blive en professionel på deres felt.

Så lad os se på nogle af de største fejl, at mange League spillere opdrage, når vi taler om deres erfaringer spilles i den konkurrenceprægede samfund (også kendt rangeret). Hvad er nogle stereotype klager over, at League spillere har, uanset deres rolle eller rang?

For at ingen overraskelse, en af ​​de typiske klager er "held" med at få gode vs dårlige holdkammerater i solo kø, og hvordan det er ugunstig for hver given spiller. Jeg er sikker på, at hvis du har spillet rangeret i mere end et par uger, har du hørt nogen udtrykke denne tanke: "når jeg får 'X' mester på mit hold, de sutter, men hver gang fjenden holdet har 'X', de altid få fodret og carry." Du kunne indsætte navnet på næsten enhver populære mester i givet meta, eller bare nogen mester, der er berygtet for at være populær (tænk på Master Yi, Zed, Katarina, Kai'Sa, etc.) Måske endda du har tænkt i denne retning dig selv. Men, tænker tilbage til Dunning-Kruger effekten, vil du opdage, at dette tankemønster matcher beskrivelsen af ​​forudindtaget enkeltpersoner, der mener, vil deres holds evner aldrig matche deres egen. Denne præcise skævhed kommer også til udtryk i samfundet. "Hvorfor er mit hold altid papirkurven? Jeg aldrig får en lige balance af god vs dårlige hold."

Dette er imidlertid skaber en massiv modsigelse: at antage, at en spiller har spillet en betydelig mængde klassificeret spil (mindst 100 +, helst mere), hvordan kan de så overbevist om, at de er af en højere kaliber, når deres rang hasn 't afspejlede deres formodede erhverv? Som grundlæggende statistikker viser, med en stor stikprøve af spil, uanset en spillers opfattelse, vil fordelingen af ​​"gode" versus "dårlige" spillere følge en normal kurve.

For yderligere at udforske dette koncept, jeg ønsker at tale om en oplevelse, jeg havde i solo kø, der relaterer til denne kognitive bias. I betragtning af den tilfældige karakter af et enkelt spil i League of Legends, nogle gange nogle virkelig uheldige begivenheder kan ske, at ødelægge nogens "mentale". I dette spil, ekstremt en dårligt udført invaderer ført til to af mine holdkammerater døende. Så snart det er sket, Mundo hurtigt skrives ud og fornærmet Nami, skyder skylden den anden for at være årsagen til de fattige invadere.

Om invadere var især på nogens skyld ikke noget for ham. Kort efter, Nami, som igen døde raseri forlod spillet. På dette tidspunkt, forudsat Nami ikke ville komme tilbage, spillet ville næsten helt sikkert være et tab for os. Mundo var vedholdende i sin maskinskrivning selv efter Nami venstre, yderligere begrunde sine handlinger, og ikke kun var Nami grunden invadere gik dårligt, men også hele holdet fortjente konsekvenserne af hendes forlader på grund af Nami svage mentalitet, ikke hans chikane. Et interessant spørgsmål på dette tidspunkt ville være: "Hvis Mundo ikke havde skrevet, eller hvis han har skrevet en mere rimelig besked kun anerkender hvordan uheldigt situationen var, ville Nami har forladt? Ville spillet være decideret løbet ligesom det var dengang?" Nami afbrudt i ca. 5 minutter, men da hun gjorde reconnect, Mundo straks gik tilbage til at chikanere hende, fortæller hende at forlade og at hun havde ødelagt spillet repareres. Som et resultat, afbrudt hun igen, ikke at vende tilbage indtil spillet var tabt.

Ser man på dette scenario som en outsider og givet mit eksempel spørgsmål, er det latterligt at se, at vores perspektiv på spillet tydeligt viser en alternativ og bedre resultat, hvor holdet ikke kun står en chance for at vinde, men gensidigt gavner den mentale tilstand og selv Liga samfund på en større skala. Men for Mundo ... godt, lad os bare sige det Dunning-Kruger effekten er på hårdt arbejde.

Tak til DOJO Digital, En Bristol Digital Marketing Agency , har specialiseret sig i SEO for at levere dette blog-indlæg.