Baggrunden for League of Legends

Historien om League of Legends er bemærkelsesværdigt. Den rivende anledning af spillet har overrasket og fangede millioner af mennesker i gaming verden. Riot Games, video spiludvikler, startede deres forretning i 2006. De var baseret ud af Californien og til sidst voksede andre små satellit steder rundt omkring i verden. Dengang Riot Games var en lille uafhængig spiludvikler, der var stadig meget at lære af industrien. Da de begyndte at arbejde på den nu berygtede League of Legends videospil, de havde ingen idé om, at de sad på en guldmine.

ydmyge begyndelse

Riot Games åbnede deres Los Angeles-området kontor for 13 år siden. Som en lille udvikler, havde de ikke noget under deres bælte, når det kom til en vellykket videospil. De to ejere af selskabet havde været fans af Warcraft III, en fantasi strategi spil, som var populær på det tidspunkt. Udviklerne ønskede at skabe et spil der ligner den ved hjælp af led i et multiplayer online slag. De fik snart at arbejde og begyndte at arbejde på League of Legends. Skaberne vidste, at de ønskede at holde fantasi tema og også ønskede en free-to-play spil, der havde ingen irriterende reklamer eller pop-ups.

Beta Test

En af producenterne af spillet har sagt i de tidlige dage, ingen på holdet ønskede at spille League of Legends, fordi det var så slemt. De skulle blive tvunget til at spille spillet på en daglig basis, så de kan lære, hvad der skal fastsættes inden den slippes. Det var ikke let. Beta test og diverse forsøg bevist, at de havde en masse arbejde at gøre.

Release

Det tog seks måneder af non-stop arbejde for dem at endelig har noget, de kunne være stolte af. Spillet var free-to-play og klar til udgivelse i efteråret 2009. De vidste udgivelsen var ikke til at være et endeligt produkt og opmuntret spillere at spille spillet og give råd om, hvad der skal ændres. Riot Games skabt online fora for de forskellige tilbagemeldinger de var at få. Det virkede spillerne var glade for at have et spil, de aldrig havde set før, og der var et kæmpe potentiale der.

De anmeldelser, der var på vej i var generelt god. Der var en generel følelse dog, at der var en masse arbejde, der skal gøres for at få League of Legends til nær perfekt. Riot Games læse alle anmeldelser og var besluttede på at få spillet til højre. De vidste, hvad de gjorde. Ved udgangen af ​​2011, Riot Games erklærede, at videospil havde vundet tæt på 33 millioner spillere. Ikke blot var det en kæmpe succes i USA, men det var også at tage ud internationalt. I Sydkorea, League of Legends var den øverste titel, der skal spilles i alle offentlige internetcafeer.

Det er klart, League of Legends pote for Riot Games. Den enorme fanbase har overgået 100 millioner spillere om måneden med ekspansion i tilbehør som legetøj, tøj og andre varer. Det er en gaming community, der bare fortsætter med at vokse sin befolkning.