League of Legends' nye MMR-system i 2024

Fornyelse af det rangerede system

League of Legends er klar til en betydelig revision af sit Matchmaking Rating (MMR)-system i 2024 med det formål at løse langvarige problemer i den rangerede matchmaking-oplevelse. Riot Games planlægger at implementere et nyt, proprietært system tidligt på året, efterfulgt af en potentiel overgang til et mere sofistikeret system, TrueSkill 2, senere på året.

Håndtering af udfordringerne ved "ELO Hell"

Et af de primære mål med det nye MMR-system er at bekæmpe problemet med "ELO-helvede", en tilstand, hvor spillere vinder meget lidt LP for sejre og mister en betydelig mængde for nederlag. Denne situation har ofte ført til frustrationer blandt spillerne, og nogle har endda oprettet smølfekonti for at undslippe disse matchmaking-fælder.

Det nye proprietære system og TrueSkill 2

Riots nye system har til formål at give en mere præcis og retfærdig vurdering af en spillers færdighedsniveau, så ranked climb føles mere tilfredsstillende og værdifuld. Indførelsen af TrueSkill 2, et system udviklet af Microsoft til holdorienterede spil, overvejes på grund af dets potentiale til at forbedre matchmaking-nøjagtigheden. Men implementeringen i League of Legends giver udfordringer, da det delvist er afhængigt af statistikker som KDA, som måske ikke nøjagtigt afspejler en spillers bidrag i alle roller og situationer.

Potentiel indvirkning på spillere

  1. Forbedredin MMR: Det nye system kan give en mere gennemsigtig og givende vej for spillere, der ønsker at øge deres MMR og klatre op ad rangstigen.
  2. Dynamikken i SoloQ-ranglisten: Ændringer i MMR-systemet vil sandsynligvis påvirke dynamikken i soloQ-rank betydeligt, hvilket potentielt kan føre til et mere afbalanceret og konkurrencepræget miljø.
  3. Atblive bedre til League: Overhalingen kan tilskynde spillere til at blive bedre til League, da det nye system lover at afspejle deres færdighedsniveau og fremskridt mere nøjagtigt.

Konklusion

De kommende ændringer af MMR-systemet i League of Legends er et stort skridt i retning af at løse nogle af de problemer, der længe har været i ranked matchmaking. Ved at tilbyde et mere retfærdigt og afbalanceret system vil Riot Games forbedre konkurrenceoplevelsen for spillere på tværs af alle færdighedsniveauer.